My Blog List

Wednesday 6 February 2013

saat2 awal masuk U

hmm.. mengingati balek time awal2 sebeum masuk U dulu.. huhu..


  1.  xtido malam wei.. excited nye pasal.. aku je dalam kuarga dpr belajar luar negeri.. haha..  LUAR NEGERI je pun.. brg sume aku siap pack awal2 lagi.. kuih raya berbalang2 x terkata lah kan..mak aku tau anak dye ni penjimat..!! agi 1 bawu dua minggu raya.. time puasa penat r jugak aku kene jaga dpur kuih.. ye lah.. aku je yg pandai control macho.. ehh.. silap2 control api... hehe.. 
  2. pagi kul 4 dah bertolak.. semangat berbaju kebangsaan dan juga fail2 yg berisi segala macam sijil, segala macam borg segala mcm maklumat aku pegang erat.(semangat nak ke menara gading :-]) berpandukan pelbagai maklumat perjalann dari org sekeliling.. paklong, pakngah, pakcik din imam surau taman aku pun ade gak.. macam2 jalan yg dowg ckp pendek dan cepat tuk sampai ke U aku tu.. aku yg x tau pape hanya menjadi pendengar setia dan penghafal setiap bait2 ayat yg dowg ckp,penting untuk elakkn kitowg sesat nnty.. 
  3. sepanjag perjalnn aku x tido..tengok alam ciptaan Allah S.W.T.. huhu (sebenanyer debar, berdoa dapt rumate2 yg baek, berdoa dapt kawan2 yg baek, berdoa agar x terbabas jauh dalam kehidupan di U nanty, paling penting dpt tingkat yg rendah2 x larat nak naek )                                              segala mcm bende berputar ligat dalam kepale aku yg jendul ni sepanjang perjalann tu.. kelakar giler..
  4. singgah solat subuh kat masjid kat segamat x silap aku then singgah rehat kat kedai kopi tepi jalan sbb mak aku  bangun tido lapar.. huhu.. ayah duk berbual2 ngan pakcik kedai tu bwu kitowg tahu situ sebnrnye kawsan owg asli.. kalo masuk kt dalam lagi, jumpe perumahan owg asli, ade sekolah sume.. kerajaan dah siap buatkan tpi owg2 asli tu x duk pun situ dowg pindah masuk utan blek.. (sempat aku menambah pengthuan am aku walopun singgah minum kopi je.. tu lah owg kata luas perjalann luas pengalaman..)
  5. sampai dalm pukul 8.15 pagi x silap aku.. sampai je terus ayah parking kereta kat depan bangunn besar, time tu kete dah nak full gak lah.. aku turun smbil memperkemaskan baju kebangsaan aku sambil menggenggam erat fail aku.. sampai depan satu bngunn ni.. ibu bapa diminta tunggu luar, aku pun melangkah masuk sambil senyuman terukir rapi.. disambut pulak dengan kakak ayu2, cun2.. abg2 hensem..         "dik jalan pergi duk kat kerusi menunggu tu ye."      sambil duduk tu smpt jugak aku berkenalan dengan sowg kawan ni.. (pastu jadi kawan silat aku gak kat U ni).. berbual lah tanye soklan2 seperti sampai kol bpe.. dari mane.. course ape..? ceyy nak crik kawan lah katakan.. laju je mulut aku menuturkan kata..
  6. time aku tengah melangkah nak menuju ke kaunter pengambilan kunci bilik, tetibe ade announcemnet name aku dipanggil.. mengatakan aku dah terslah dftr. septutnye aku daftar di kampus  satu lagi.. aku yg tercanguk sowg2 kat dalm dewan besar tu..
  7. aku terus je amek kunci dan brg2 orientasi laen dan keluar sambil bermonolog, "aku dah siap daftar dah, camne bley ckp aku salah daftar..?"                 belom sampai kat luar pak ngan mak aku dah tunggu dpan pintu kompleks tu..                                                     pak ngan mak aku pun tanye, "course mechanical kan..?, dowg ckp course tu kat kampus satu lagi "                                                               aku pun cakp kat pak ngan mak aku.. "owg course chemical lah, huhu.. ade 'cal' kat belakng tu, tu yg salah dengar..huhu..".. 
  8. pak ngan mak aku tersenyum, kitowg pun terus masuk kete, carik blok aku dan check in bilik.. Alhamdulillah aku dapt bilik tingkat rendah, (termakbul doa aku dalam kete sepanjang nak mai U.. :] Alhamdulillah) masuk brg2, siap susun dalm almari, psg cadar sume, smpt jumpe dua org rumate2 aku, kenal2 kejap, then mak ngan ayah ajak jalan2 kat bandar.. ape lagi cuci mata lagi lah.. :p

No comments:

Post a Comment