My Blog List

Wednesday 6 February 2013

Cinta Si A.B.C dan D

agak2 la kan ape perasaan seseorg insan A apabila org yg sudah dianggap macm keluarga sendiri, insan B ade menyimpan perasaan kat insan A tu.. 
DAN pada masa tu kawan insan A, insan C pun dengan bersungguh2nya meyakinkan insan A bahawa cinta dari insan B tulus ikhlas...

BUKAN insan A x sudi tapi terlalu terikat dengan komitmen lain..

maka didiamkan sahaja bicara hatinya agar tiada yg terluka.. 
maka dibisukan sahaja suara raganya agar tiada yg terasa..

TAPI, setelah beberpa purnama Allah memberikan keadaan yg sama malah sejibik kepada insan C, kawan insan A..

ORANG yg sudah dianggap sebagai ahli keluarga,insan D menyuarakan hasrat hatinya kepada insan C tapi dalam keadaan yg tersirat dan tersurat..
KEPUTUSAN insan C ialah menolak insan D,
BUKAN insan C x sudi tapi disebbkan insan C dah anggap insan D macm ahli keluarga sendiri jadi pelik perasaannya.. dan insan C merasai pelik kenape bende ni sume bley terjadi.. hubungan mereka sudah seperti adik beradik..

#Sebenarnya insan A pernah berdoa kepada Allah agar ade insan lain yg dapt merasai perasaan dan keadaan sepertinya.. dan akhirnya Allah memakbulkan doa Insan A dan perasaan dan keadaan yg serupa berlaku kepada kawannya sendiri.. kawan yg pernah meyakinkan cinta dari seseorang yg sudah dianggap sebagai keluarga itu..
MUNGKIN insan C ade alasan tersndiri mengapa dye menolak
insan D, tapi antara sbb utama ialah sukar untuk kita memberi cinta dan sukar memaksa cinta dipupuk atas dasar simpati ataupun belas kasihan lebih2 lagi kepadaorg yg sudah wujudnya perasaan sayang tapi sayang sebagai seorg ahli keluarga..

No comments:

Post a Comment