My Blog List

Wednesday 29 May 2013

cemburu

entahlah.. aku pun x faham perasaan ni.. bygkan 
sekatang2 aku.. 
semacho2 aku.. 
seberani2 aku..
still lagi satu perkara ni yg menakutkan aku..
"CEMBURU"@"JEALOUS"

cemburu dengan irihati ni lain bagi definisi kefahaman aku lah..
Berikan 10 sebab kenape..? 
(selalunye aku disoal sebegitu oleh org yang aku sayang sangat2.. pening gak aku nak memikirkan. selalunye aku tibai je.. haha)

aku senaraikan berape2 je lah yg mampu aku tibai skunk ni k. (sekali lagi aku tegaskan dri definisi kefahaman aku ya)

  1. cemburu tu tanda sayang.. (heart) <3
  2. cemburu tu untuk perkara yg manja2.. ^^,
  3. cemburu bile org yg kite syg tu layan org lain lebey dri layan kite.. 
  4. cemburu bile org yg kite syg tu x like pun status kite ngan berkomen2 cam dulu tpi kalo ngan status org len boley plak.. (nmpk sngt pasal status la selalu aku  touching.. haha)
  5. cemburu bile org lain bermanja2 lebey2 ngan org yg kite sayg tu.. (kalo sikit2 xpe.. tpi kalo sampai ape yg kite buat semua nak ikut.. care kite bermanja2 pun nak ikut.. phuii..)
aku pun x faham dengan diri aku ni.. kalo org yg aku syg tu layan org lain aku x kesah sngt.. (selalunyer la)
tapi kalo org yg aku sayng tu layan org yg rapat ngan aku.,. sekejapan je aku nak touching..(gedik betul lah.. ase nak lempang laju2 je diri sendiri..)


puas gak aku berdoa pada Allah buanglah jauh2 perasaan ni. 
x best wei bile kite cemburu dengan org lain. lagi2 dengan org yg rapat ngan kite..
macam2 doa aku bace.. huhu.. tpi kdg2 tu tewas gak .. aisehh...

itu je kot definisi kefahaman aku tentang "CEMBURU' @ "JEALOUS", aku start beljr jealous ni sejak baru2 ni je.. sejak kenal dengan si "DIA",.. 
si dia pengubat duka lara.. 
si dia penyinar hidup aku yg telah lame malap..
Allahu.. buangkan sifat ni.. hamba takut kami menjauh.. :'( 

#ape2 pun senyum selalu.. ^_^ yg ni wa x miss langsung.. 


No comments:

Post a Comment