My Blog List

Thursday 16 May 2013

Allah adalah Kekuatan



Tiada siapa di dunia ini yang sepenuhnya dapat memahami perasaan kita yang sebenar. Apabila saya mengatakan tiada siapa, ia benar-benar bermakna tiada siapa. Dan itu, termasuk ibu sendiri yang kita cintai dan juga kekasih hidup kita. Tidak, mereka tidak boleh memahami kita kerana mereka tidak berdiri di sisi kita 24-7.

Tetapi Allah. Dia berdiri dengan kita semua masa itu, tetapi kita tidak melihat-Nya. Dialah yang telah melihat kita semua sepanjang masa. Allah satu2 nya yang tidak pernah akan memanggil kita loser setiap kali kita menangis. Dan di atas semua itu, Allah lah satu2 nya yang akan sentiasa menerima kita untuk siapa kita, tanpa syarat seperti yang lain.

Allah cinta Terbesar kita. Dia adalah Allah kita. Dia langsung tidak seperti mana-mana makhluk-Nya.

Jika kita hanya mengambil sedikit masa dan mula memberi perhatian, kita akan dapati bagaimana unik dan istimewa Allah yg sebenar-benarnya. Dan kita akan lihat berapa banyak Allah telah ditinggalkan dan dizalimi oleh kita selama ini. Dan kita akhirnya akan memahami berapa banyak masa dlam kehidupan kita yang telah sia-sia apabila kita hanya memikirkan tentang 'masalah kecil' kita.

Allah, hanya kepada-Nya kita akan kembali kepada untuk mendapatkan pengampunan, bimbingan dan ketenangan hati. Allah .. : ')
senyum selalu ^_^

No comments:

Post a Comment