My Blog List

Thursday 18 July 2013

hati terluka

satu demi satu yg menentang.. beginikah pengakhirannya.... tapi aku akan pastikan ini bukan pengakhirannya..adeii.. dah mcm ayat dalam filem2 ..
Aku cuma hamba biase.. hamba biasa.. yg menaruh harapan pada sang penciptanya agar di permudahkan segala urusan.. Allah Ya Bariq.. Allah yg Maha Mengaturkan setiap Agenda hamba2 Nya..
Ya.. YA.. aku ni lemah.. mudahnya aku menitiskan air mata.. tarbiyah dari ilahi.. sungguh meragut hati ini..

sakit..pedih.. tertusuk.. (senang citer sume bende yg berkaitan hati yg terluka lah.. )
org yg aku sayng.. sayng sngt.. mengeluarkan kata2 sebegitu.. aku cume minta sedikit pengharapan@doa dari "DIA".. giler wei x syg.. syg sngt2 ni.. hnya Allah je tahu.. tatkala aku mebaca setiap bait2 mesej yg berade di inbox fon ku.. hati dan jiwa seakan2 terbelah.. seakan2 terkoyak ..koyak rabak...  pedihnyaa... Allahurabbi.. pegang hatiku.. pegang rapi2 Ya Allah.. ini baru permulaan..

Aku semakin keliru dengan pengaturan Allah ini.. merasakan hijab untuk ku berhubung dengan kekasihku disetiap dua pertiga malam..  di setiap penyerahan diri seakan2 kabur.. seakan2 tidak mampu memberikan ketenangan yg aku pernah rasai sebelum ini.. pertikaian KENAPAKAH.. ?? tidak aku keluarkan tapi pertikaian BAGAIMANAKAH..??  yg telah, sudah dan akan aku  keluarkan di setiap monolog sanubariku setiap hari..

YA.. ya.. itu je yg aku termampu.. selain mengukirkan senyuman di setiap pertemuan dengan org2 disekeliling.. masih mampu tergelak.. masih mampu membuat lawak yg entah ape2 entah.. asalkan mereka bahagia..  aku rasa bahagia bile melihat mereka tersenyum.. ya..ya.. senyuman + gelak tawa yg benar2 aku rasakn ikhlas lahiriah dri hati mereka..

layan budak2 yg x pernah senyum.. tetibe bile \berade sebelah kita tergelak manis.. adui,, perasaan itu.. perasaan (nanti korg cubelah sendiri.. haha kejam dah ayat ni.. mcm biasekan.. lala )

layan mereka yg same kepala.. same tahap giler cipannye ngan aku.. mmg gelak x ingt dunia.. huhu..

mengerahkan tenaga ku yg x seberape ni memberi sedikit bantuan.. Moga Allah tetapkan niatku selalu.. Moga Allah iznkan agar tenaga aku disalurkan ke jalan benar.. Biar penat.. biar lelah.. sanggup ku hadapi.. Demi menggapai Redha kekasihku Ya Rabbi..

Senyum selalu.. ^_^

No comments:

Post a Comment