My Blog List

Monday 3 June 2013

perjalanan ku yg hampir terhenti..


Jika perjalanan ku terhenti pada ketika ini.. 
Aku mohn agar doa kalian sentiasa mengiringi..
Aku mohon halal segla yg telah dikongsi..
Aku mohon teruskan perjuangan aku menggapai syahid sbgi cita2 tertinggi.
Aku mohon tegakkan lah Islam kembali di muka bumi ini..!!
Aku mohon kerana itulah tanggungjawab kita sbg khalifah di atas dunia yg hanya sementara ini..
Aku mohon agar kita dpt bertemu dan bersama2 di syurga firdaus, syurga yg 
tertinggi bersama kekasih ilahi..
Aku mohon kerana persinggahan aku mungkin sebentar cuma.. 


JANGAN..JANGANN... jangan jadi seperti aku..!! hanya di akhir2 hidupku.. 
barulah aku tersedar untuk mencari ketenangan dan bekalan2 untuk 
menghadap hari muka..
Aku memberi peringatan kerana perjalanan ku juga bakal terhenti, 
semakin hari semakin banyak yg diberi.. Allahurabbi hebatnya dugaanmu.. 
Alhamdulillah.. Getaran jantung ku mengingatkan ku kepadamu setiap wktu..
Semoga sempat aku mengabdikan diri kepada Khaliq..


sakit yg dtg ibarat petanda dari ilahi.. maka haruslah kita beringat selalu..
hargai setiap saat yg berlalu.. gunakan sebaik mungkin masa dan tenga yg 
ada..
Kita x tahu bila perjalann kita akn terhenti kan..? 
Biar ombak dan badai dtg sepanjang pelyaran kita ini..
Jika kapal dan kita sebgai nakhoda kapal sudah bersedia menempuhnya..
Destinasi indah yg dicari tersedia menanti.. ^_^
Hasbi rabbi jallallah...Ma fii qalbi ghoirullah.... Nur Muhammad Sallallah....
La ilaha illallah...Allahu rabbi...ya Allah..Allahu Allah...ya Allah...

^_^ senyum selalu..

No comments:

Post a Comment