My Blog List

Monday 3 June 2013

aku bernafas di atas nama tuhanku..

lelah.. x mampu bersuara.. hanya mampu mengukirkan seukir senyuman yg entah rela entah tidak..
resah.. terkaku bisu.. andai perjanan terhenti setakat ini..
tarbiyah.. hampir berjaya membuat diri yg kekosongan dahulunya kini berubah.. untungnya berpeluang menjoint venture setiap halaqah2 dan usrah..
dakwah.. masa mencenburui perjuangan aku di medan ini.. maafkan aku sayang..!! betapa aku dambakan mu untuk menemaniku sepanjang perlayaran ini...

lemah tidak berdaya merangkak mencari tempat bertaut...
sakitnya cukup mampu membuat air mengalir di celahan tubir mata..
cuba ditahan.. cuba dinafikan.. cuba melawan.. akhirnya tertawan..
terduduk sayu.. terjelepuk kaku..  di pertengahan jalan.. berharap ade yg menghulurkan tangan..
aku bernafas atas nama tuhanku.. aku redhakan setiap yg berlaku.. aku hnya berharap aku masih mampu..
aku bernafas di atas nama tuhanku.. jika ini yg diberi kuatkan aku.. wahai pemilik setiap helaan nafas diriku.. 
aku semakin lemah ditelan angin malam-Mu.. Allahu.. Allahu.. Allahu...
^_^ aku harus kuat kerana aku masih bernafas dan sesungguhnya aku bernafas di atas nama tuhanku.. ^_^

1 comment:

  1. be strong dear!^^
    never lose hope..
    keep moving..
    kuatkan kakimu dijalan ini..
    letakkan spenuhnya kbergantungan pd si DIA yg tlh menciptakan kita dgn sebaik-baik kejadian..

    ReplyDelete